dinsdag 14 juli 2009

Medische simulaties

Het valt mij op dat veel simulaties en educatieve projecten in second life uit de medische hoek komen. Al eerder blogde ik over een dergelijk project, maar er zijn nog diverse andere medische simulaties te vinden. Zo vond ik een medisch diagnose centrum, en een virtuele training voor verplegers. De medische wereld ziet blijkbaar verschillende voordelen aan het opleiden van personeel in een virtuele omgeving.

Vandaag wilde ik jullie wijzen op een aantal medische simulaties die voor iedereen beschikbaar zijn in second life. Ook al zijn ze niet direct ontworpen als onderdeel van een onderwijsprogramma, het zijn wel simulaties met een overduidelijk educatief aspect. Een mooie simulatie die ik tegen kwam laat je verschillende audio tracks horen van een kloppend hart, gezond of met een ruis. Aanvullende informatie over het bewuste hart is aanwezig:




Een andere simulatie neemt je mee voor een tour door de testikels:




Het mooie van second life is ook dat dit er allemaal al is, allemaal content door anderen gemaakt die wij gewoon kunnen gebruiken. Handig hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten