vrijdag 10 juli 2009

Waar gaat het mis?


De laatste weken ben ik het hele net aan het afstruinen om maar leuke projecten te vinden waarbij virtuele werelden worden ingezet voor (hoger) onderwijs doeleinden. Ik heb ondertussen verschillende leuke dingen boven tafel weten te halen, zoals bijvoorbeeld het project beschreven in onderstaande post. De andere projecten die ik heb gevonden, en nog tegen zal komen zullen in dit blog ook allemaal aan bod komen.


Wat wil ik nu met al die projecten doen? Nou, ten eerste wil ik natuurlijk weten of ze 'gelukt' zijn. Met gelukt bedoel ik dat ze uiteindelijk daadwerkelijk zijn ingezet in het hoger onderwijs, en welke resultaten dit heeft gehad. Vonden de studenten het leuk, waren er betere resultaten dan de voorgaande jaren dat het vak gegeven werd, noem maar op. Daarnaast is het de bedoeling dat er een uitgebreid plan van aanpak gaat komen, met daarin alle do's en don'ts voor het inzetten van virtuele werelden in het hoger onderwijs. Om dat nou zo goed mogelijk uit te werken, wil ik natuurlijk ook de minder geslaagde projecten te zien krijgen; waar ging het mis, wat had men wel, of juist niet moeten doen. Dat is minstens net zo belangrijk als al die succesvolle projecten.


Gek genoeg lopen mensen niet zo te koop met hun 'mislukkingen', dus deze informatie is maar mondjesmaat te vinden. Van een paar projecten weet ik dat de tijdsinschatting te positief was gedaan, waardoor het project te lang duurde en men het uiteindelijk maar had laten zitten. Bij een ander project bleek het programmeren in Second Life de bottleneck. Mocht U nu een leuk, niet geslaagd project weten, ik hoor het graag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten